Előadók

Előadók A-LElőadók M-Z »

Ács Tamás
Operations Manager, Gemius Hungary Kft.
A Gemius csoport hazai leányvállalatának alapító projektvezetője, 2005-ben végzett a Szolnoki Főiskolán. Legfontosabb feladatként a lengyel tulajdonosok a vállalat bevezetését, a gemiusAudience szolgáltatás megismertetését várták el tőle, amelyet sikerrel lát el, hiszen 2006 tavasza óta a gemius/Ipsos Audience kutatás egyre nagyobb szeletet hasít ki a közönségmérési piacból és ma már több mint 1000 weboldal forgalmáról és profiljáról tud számot adni 50 ezres pop-up és 4000 fős szoftveres panelje segítségével. Tamás ezt követően újabb online kutatási szolgáltatások bevezetésén dolgozik, melyek közül a leginkább jelentős a gemiusTraffic, amely a weboldalak látogatóinak mérésére ad megoldást valamint az AdOcean és gemiusDirectEffect, melyek a hirdetési kampányok hatékonyságának mérőeszközei.
Bakó Zsolt
zsoltbako.com
A Budapesti Corvinus Egyetemen folytatott tanulmányait a tavalyi évben megszakította, hogy minden idejét induló vállalkozására és ehhez kapcsolódó társ-projektjeire fordíthassa. Amerikai cégét részben itthonról, részben az Egyesült Államokból irányítja. Eltökélt célja, hogy a gyakorlatban megszerzett tapasztalatait és tudását minél több fiatallal megoszthassa, akik hozzá hasonlóan szintén egy startup cég keretein belül szeretnék kipróbálni képességeiket.
Bauer András
Corvinus Egyetem marketing tanszékének vezetője
Hazai egyetemi tevékenysége mellett 1992 óra vendégtanár a University of California, Berkeley-n. Szakmai érdeklődése középpontjában a marketingstratégia, értékesítési rendszer kérdései állnak. Jelenleg két nemzetközi kutatási projekten dolgozik az üzleti kapcsolatok tisztessége és a fejlett-fejletlen piacok marketing kommunikációja témakörében.
Bátorfi Zsolt
fejlesztési platform szakértő, Microsoft Magyarország
Több mint 10 éve a Microsoft kiemelt rendszermérnöke, részt vett számos hazai nagyvállalat kommunikációs és ügyviteli rendszerének bevezetésében. Jelenleg a Microsoft fejlesztési és platform üzletágának technológiai szakértője, munkájának középpontjában a Microsoft következő generációs szoftver technológiáival, valamint fejlesztő és design eszközeivel kapcsolatos ismeretterjesztés (pl. http://ch9.hu) és szakmai támogatás áll. Szakmai blog: http://batorfizsolt.spaces.live.com/
Benei Péter
Bloggerunió
Politikai kommunikációval kezdett foglalkozni az Image Factorynél, onnan érkezett a Weber Shandwickhez. Alapító-főszerkesztője a Konzervatórium közéleti blogportálnak és magazinnak, mely a HVG Goldenblog 2008 versenyen a legjobb mainstream blognak bizonyult. 2008 szeptembere óta a Karmamédia blog társszerzője. Szerzőtársával, Sándor Szabolccsal és a Critical Miss blog írójával közösen hívták életre az Index új hirdetési rendszerére épülő Bloggeruniót, mely lehetővé teszi a kezdeményezéshez csatlakozott bloggerek számára, hogy civil szervezetek hirdetéseit jelenítsék meg blogjaikon.
Bodó Balázs
egyetemi tanársegéd, mokk.bme.hu
Bodó Balázs (1975) közgazdász, BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék, Média Oktatási és Kutató Központ kutatója, 2001 óta a tanít a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Szociológia és Kommunikáció tanszékén internetmédiával, szabályozáspolitikával kapcsolatos tárgyakat. Kezdetektől fogva tagja a mai [origo]-t tervező majd megvalósító MATÁV Tartalom Projektnek, később a Vizsla kereső, a Travelport, a Pepsi Sziget '99 online szolgáltatások szolgáltatásmenedzsere. Számos internetes kutatás-fejlesztési projekt tagja vagy vezetője digitális archívum, e-learning, online közösségek témakörökben. A Tilos Rádió műsorvezetője, kurátora. 2006-2007-ben a Stanford Egyetem Center for Internet and Society -ben Fulbright vendégkutató.
Bordás Mónika
értékesítési vezető, PSH
A Pécsi Tudományegyetemen közgazdászként végzett. Felsőfokú marketing- és reklám, majd internetes- és publicisztikai újságírás területeken szerzett szakképesítést. Reklámügynökségi stratégiai menedzserként kezdte pályafutását, majd 2000-től az Index.hu Zrt-nél dolgozott. Kezdetben média együttműködések illetve új online tartalmak marketing feladatait végezte, ezt követően értékesítőként folytatta az online iparágat érintő recessziós időszakban. Később senior értékesítő, majd 2007-től az Index csoporton belül az IndaVideobomb, majd a PlazmaMédia értékesítési vezetője. 2008 nyarától a BLOGTER.COM által létrehozott Progressive Sales House (PSH) értékesítési vezetője. A PSH közösségi szolgáltatások összefogására jött létre, amelynek jelenleg hivatalos tagjai az egyik első hazai web 2.0-s portál a Blogter, időjárás témakörben az Időkép csoport, a Mydate videós társkereső és a Mommo mikroblog.
Czirják László
társalapító és ügyvezető partner, iEurope Capital LLC
Az Egyesült Államokban született és 1992 óta Magyarországon él, magyar állampolgársággal is rendelkezik. Eddigi portfolió-befektetései során üzleti szolgáltatások, Internet, ipari termelés és médiaszektorban tevékenykedő cégek sikeres felépítéséhez járult hozzá, ahol az iparág felső 25%-ába tartozó hozamot ért el. Tranzakciós tapasztalatokkal rendelkezik továbbá a szoftverfejlesztés, hardvergyártás és IT tanácsadás területén is, illetve a hagyományos iparágakon belül egyebek közt az olaj és gáz, a márkanévvel rendelkező fogyasztói termékek területén, valamint a távközlési- és médiaszektorban. Az iEurope-ot megelőzően a Bankers Trust Company/BT Alex Brown londoni befektetési banki részlegén ügyvezető igazgatóként dolgozott, ahol többedmagával a közép-európai régióért felelt. A banknál vállalatfelvásárlási tanácsadás (M&A), kockázati- és magántőke, vállalatfinanszírozás, pénzügyi kockázatkezelés és értékpapír-kereskedelem területeken kezdeményezett, illetve teljesített tranzakciókat. Még korábban, New Yorkban, igazgatói tisztséget töltött be a Bridgeford Groupnál (amely a Japán Ipari Bank amerikai befektetési banki leányvállalata), a Goldman Sachs-nál (M&A és projektfinanszírozási területeken), valamint a Chemical Bank operációs vezetője volt. Czirják úr az iEurope portfoliótársaságainál, így a Vateránál is, igazgatótanácsi tisztségeket tölt (vagy töltött) be, ezt megelőzően pedig, többek között, a számos európai értékpapírtőzsdén jegyzett Magyar Olaj- és Gázipari Részvénytársaság (MOL Rt.) igazgatótanácsának tagja, valamint a MOL Rt. Audit Bizottságának elnöke volt. A nonprofit szektorban vállalt tevékenysége keretében az Amerikai-Magyar Kereskedelmi Kamara elnöki tisztségét töltötte be, ahol jelenleg a szervezet Vállalatirányítási Bizottságának elnöke; a United Way Erőforrás Alapítvány (Magyarország) kuratóriumának elnöke, valamint a Columbia University Club magyarországi tagozatát vezeti. Társszerzője volt az Amerikai-Magyar Kereskedelmi Kamara által kiadott „Állásfoglalás - a felelős társaságirányításhoz” című kiadványnak, valamint az „Angol-magyar társaságirányítási zsebszótár”-at társszerkesztette. A New York-i Columbia Egyetemen szerzett MBA diplomát, valamint BSc (műszaki egyetemi) végzettséget ipari mérnöki szakon, mindkettőt kiváló minősítéssel.
Csiszár Dénes
webstratégiai tanácsadó, Microsoft Magyarország Kft
2001-ben programtervező matematikusi diplomát szerzett a Szegedi Tudományegyetemen, amit 2003-ban a Budapesi Közgazdaságtudományi Egyetemen posztgraduális képzése követett. 1999 óta portál technológiákkal foglalkozik, először a Sysdata Kft.-nél, majd a Fujitsu Services-nél, végül a Synergonnál. Több nagy bevezetési projektet is vezetett, később a kollaboratív technológiai csoport vezetője lett. 2007-től dolgozik a Microsoft-nál, mint webstratégiai tanácsadó. Itt a hazai webes ökoszisztémával foglalkozik, a piac különböző szereplőinek nyújt tanácsot stratégiai vonalon, illetve a Microsoft platformjához kapcsolódóan.
Dobó Mátyás
doransky.hu
Meghívott előadó a PPKE-BTK Kommunikáció Intézetében, több hazai "web kettes" szolgáltatás, kifejlesztésében és üzemeltetésében vett részt, például a blogter.hu blogszolgáltató, vagy a videobomb.hu videó megosztó és a linkter közösségi híroldal. Szakmai blogját a doransky.hu alatt írja.
Drajkó László
ügyvezető igazgató, Microsoft Magyarország Kft.
1992-ben szerzett informatikai diplomát a Műegyetem villamosmérnöki karán. 2007. szeptember 15-től tölti be a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatói posztját. Széles körű szakmai tapasztalattal rendelkezik mind az üzletfejlesztés, a cégvezetés, mind pedig a kereskedelem és a marketing terén. Drajkó László 2004. óta a Graphisoft nemzetközi disztribúciós csatornájának értékesítési igazgatói posztját töltötte be. A Graphisoft főként az általuk fejlesztett Virtual Building megoldások révén széles körben ismert, mint a világ vezető építőipari modell-alapú szoftvergyártója és szolgáltatója. A Graphisofthoz való csatlakozása előtt 2000-től az Axelero Internet Rt., mai nevén T-Online Hungary vezérigazgatója volt. Ezt megelőzően a Compaq-nál és a Novellnél dolgozott vezető beosztásban.
Drienyovszki Éva
SEM médiatervező és tanácsadó, Arcus Search
Az Arcus Search keresőmarketinges médiatervezője, SEM (Search Engine Marketing) tanácsadó, végzős gazdálkodási-kommunikáció hallgató a Budapest Corvinus Egyetemen, marketing főszakirányon. Számos egyetemi diákverseny díjnyertes csapatának volt tagja, TDK díjnyertes (téma: posztmodern jelenségek kutatása online közösségek körében, innovatív netes kutatási technikák segítségével), 5 éve az EVK szakkollégium tagja, 2007-ben a franciaországi ESSCA Business School ösztöndíjasa, az ottani BSG (Business Strategic Game) online verseny győztes csapatának tagja. Az Arcus Interactive Group-hoz 2008-ban érkezett, már gyakornokként megszerezte a Google Advertising Professional US minősítést. Jelenleg főállású PPC médiatervező és tanácsadó.
Fabricius Gábor
kreatív igazgató, Republic Advertising
Négy évet élt Londonban, ahol elvégezte a Central Saint Martin School of Art and Design filmes szakát. Készített több rövidfilmet, videoklipet, reklámfilmet, filmzenét. A Kortárs Design Laboratórium és az elsõ budapesti designgaléria, a Republic Galéria egyik létrehozója, amelynek célja a design és vizualitás társadalmi hatásainak megfigyelése, vizsgálata, közhasznú publikációja. A British Council angol kultúrális évadjának kitalálója, a Nagy Britmánia című rendezvénysorozatának egyik ötletfelelőse. A társadalmi dialógust provokáló Van Alapítvány alapító tagja. Politikai marketing témában publikációi jelennek meg többek között a Magyar Hírlapban. A BrandFestival egyik létrehozója. A közel egymilliós letöltést elért videoblog, a Coke Club-ot beharangozó FeriTíví kitalálója és kreatív producere.
Faragó Péter
VISULAND.COM
a Budapesti Corvinus Egyetem és ELTE programozó Matematikus szakán végezte tanulmányait, 2002-től banki alkalmazásokat fejlesztett több nemzetközi bank számára. 2004-ben alapította első vállalkozását a Coord Consultingot ügyviteli rendszerek fejlesztésére. Ezt követően hozta létre az IP megoldásokat és call-centereket fejlesztő Opennetworks Kft-t - mely fejlesztette és üzemelteti többek között az első magyar online faxmegoldást, a FAXOLO.HU, ill. az Indexel közös INDAFON.HU portálokat. A call-center fejlesztések kapcsán hívta életre a SKAWA Informatikát, amely automatikus hang- és videófeldolgozásra és beszédfelismerésre szakosodott K+F tevékenységet folytat. A több projekt és profil közül a legnagyobb kihívás elé mégis a 2008-ban létrejött Weblords Informatika állította, amely élő hangkommunikáción alapuló 3D-s virtuális valóság létrehozására alakult, ami a felhasználók által szerkeszthető helyszínekkel és saját minialkalmazások írásának lehetőségével veszi fel a versenyt az alternatív virtuális világokkal.
Fischer András
vezérigazgató, [origo] Zrt.
A 43 éves marketing szakközgazdász előbb a Külkereskedelmi Főiskolán szerzett diplomát, amely tanulmányokat a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem és a London Business School MBA kurzusán folyatott. Pár év külkereskedelmi tevékenység után 1988-ban került a Magyar Hitel Bankba, tanácsadónak. Onnan már a marketing igazgatói székét elhagyva a média világába igazolt át, ott dolgozik a mai napig. Előbb a Népszabadság hirdetéspiaci leányvállalatának a Primus Kft-nek az ügyvezetője, majd a Figyelő Rt. kereskedelmi és marketing igazgatója. 1997 decembere és 2006. októbere között az elektronikus médiavilág szereplője. Előbb a Danubius rádió kereskedelmi és marketing igazgatója, majd elnök-vezérigazgatója, később a közszolgálati Magyar Televízió üzleti és termékfejlesztési igazgatója. Vezetése alatt a Danubius rádió a harmadik legnagyobb médiájává, a Danubius Sales House az ötödik legnagyobb médiakereskedőjévé vált. A közelmúltban ismét a Danubius igazgatósági tagjává vált Fischer András 2006-tól építi a T-Online Magyarország Zrt. tartalomszolgáltatási igazgatóságát, míg a cég átalakulása során szerzett régi-új név, az [origo] alatt már vezérigazgató. Fischer a 90-es években 8 évig volt a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja, később 4 évig a Televíziók és Rádió Országos Reklám Tanácsa alelnöke, míg immár hatodik éve erősíti a Magyar Reklámszövetség elnökségét.
Gerentsér Imre
újmédiadivízió-igazgató, Sanoma Budapest Zrt.
1996-ban kezdte meg munkáját a VNU Budapestnél, mint piackutató. 2000-ben internet lapigazgatóvá nevezik ki, a Startlap megvásárlásában és számos portál, köztük a FigyelőNet, Nők Lapja Café indításában vett részt. 2003-ban az Üzleti Információs Divízió vezetője, 2004-től az Újmédia-divíziót irányítja.
Halácsy Péter
prezi.com
Halácsy Péter villamosmérnökként végzett, majd egy ideig új média polihisztornak készült. Jelenleg egy társával alapított internetes cég technikai vezetője. Kezdetekben webes fejlesztőként dolgozott a néhai Axeleroban (ma Origo), később a BME Média Oktató és Kutató Központ (mokk.bme.hu) médiamérnök kutatója és tanársegéde. Az egyetemen többek közt a hálózati kommunikáció kulturális és társadalmi aspektusairól gondolkozott és tanított, miközben a nyelvészet és a számítástudomány határán lévő természetes nyelvfeldolgozás és az információ visszakeresés területén kutatott és fejlesztett. Rendkívül büszke rá, hogy koordinátorként és tanácsadóként részt vehetett a Kitchen Budapest (kitchenbudapest.hu) médialabor megalapításában és felépítésében. Ott kezdte el intenzíven fejleszteni az azóta is üzlettárs Somlai-Fisher Szabolcssal a Prezi nevű programot, amit ma önálló céggel próbálnak a nemzetközi piacon sikeressé tenni. Legszívesebben azért OCAML-ben programozik.
Jóföldi Endre
WebLib Kft
2002 óta foglalkozik keresőfejlesztéssel. Őki készítettük többek között a National Library of Medicine ToxSeek toxikológiai keresőjét, és a Startlapkereső.hu motorját, de fut keresőjük a Debreceni Egyetem könyvtárában is. Saját fejlesztésű keresési találat csoportosító (clustering) rendszerüket licenszeli két éve az amerikai WebFeat. 2007 szeptember óta a Kereső Világ (http://kereses.blog.hu) szakmai blogon is megosztja a kereséssel kapcsolatos gondolatait. Cégük a WebLib Kft (http://www.weblib.hu) keresési megoldások fejlesztésével foglalkozik, melynek társügyvezetője.
Kaizer Gábor
alapító, ReVISION
Az egyetlen hazai gerillamarketing ügynökség, a ReVISION társalapítója, stratégiai igazgatója. Fiatal kora ellenére dolgozott már online újságíróként, szabadúszó webdesignerként, a hazai vezető szakmai szervezetnél, a Magyar Reklámszövetségnél, ill. a ReVISION felfutásával párhuzamosan a TBWA Budapest nemzetközi reklámügynökségnél. Mivel az ügyfeleik szerteágazó igényei szétfeszítették a ReVISION eredeti kereteit, új márkanevet hoz létre DIVISION3 néven, mely online és főként social media kommunikációra fókuszál. DIVISION3 kiemelt termékeként, BuzzMirror néven nemrég elindította az első hazai közösségi média monitort. A ReVISON többek között olyan márkáknak és cégeknek készített már kampányokat, mint a Nike, az EMI zenekiadó, a Subway, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, az easyHotel, az AXN, Lexmark vagy a Davidoff. A Magyar Reklámszövetség Gerillamarketing Tagozatának alapítója. Szakmai konferenciák gyakori előadója. Jelenleg az ügynökségi munkálatok mellett egy globálisan exklúzív vizuális show-elemeket felvonultató, AIDS-ellenes elektronikus zenei bulin, ill. egy online niche terméken dolgozik. Gábor szereti a dubstepet és a száraz Martinit tonikkal.
média főmunkatárs, Porsche Hungaria
Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskolát végzett, jelenleg a Pécsi Tudományegyetemen jogot hallgat. A főiskola után tudatosan indult a média világába. 10 éven át volt média vásárlási igazgató, dolgozott a McCann-nél, a DMB&B-nél és a Y&R média vállalkozásaiban. 10 év után média vásárlóból média eladói oldalra ült át, és a Danubius Kereskedőháznál volt előbb rádió üzletág igazgató, majd stratégiai igazgató. Jelenleg megbízói oldalon mozog, második éve dolgozik a Porsche Hungariánál.
Kiss Sándor
értékesítési igazgató, zoom.hu
Eredetileg matematikus végzettségű (Jate, 1989), s csak a Bokros-csomag hatására lett pálya-elhagyó. Első marketinges munkahelye a TeleMedia volt, amelyet hosszú évek követtek a telco szektorban -akkori nevükön Pannon GSM és Matáv -, majd a Dension autóipari beszállító ker. igazgatója lett. 2008. decembere óta a zoom.hu portál értékesítési igazgatója.
Klenovszki János
ügyvezető igazgató, NRC Kft
János 1995-ban kezdett dolgozni piackutatóként. Első éveit a TNS és a Marketingcentrum kötelékében töltötte, majd 1999-ben alapítója lett az NRC-nek, amely elsőként kezdett Magyarországon online kutatással foglalkozni. Az NRC mára a legnagyobb online megkérdezésen alapuló projekteket végzi Magyarországon a maga 80 000 fő feletti, ellenőrzött online piackutatási paneljével és saját fejlesztésű kérdőívszerkesztő és adatfelvételi szoftvereivel. Az NRC nemcsak komplex kutatásokat készít megrendelőinek, de kutatási partnere számos hagyományos piackutató vállalkozásnak is. János legnagyobb szakmai sikereit eleinte a hirdetőket és az ügynökségeket segítő honlap látogatói kutatásaival érte el, az utóbbi időben pedig egyre nagyobb figyelmet szentel a reklámkutatásoknak, az U&A vizsgálatoknak, illetve a termékfejlesztést segítő online kutatásoknak.
Komáromi Csilla Rita
médiaértékesítési igazgató, Origo Zrt.
1995-ben végzett Pécsett a Janus Pannonius Tudományegyetemen, bölcsész szakon. 2000-ben érkezett az RTL Klubhoz, ahol az online médiaértékesítési részleg megalapításával és cross-media kommunikációs tervek irányításával bízták meg. 2006. januárban csatlakozott az Adhouse-hoz, az Origo médiaértékesítési csapatához, ahol az indirect értékesítési csapat vezetője lett. 2008. december 6-ától médiaértékesítési igazgatónak nevezték ki. Tagja az Interactive Advertising Bureau (iab) Magyarország kilenctagú elnökségének, amely szakmai szervezet 2008. november 18-i megalakulása óta segíti a hazai interaktív és digitális média, marketing növekedését.
Kovács Márton
projektvezető, Szonda Ipsos Kft.
Kovács Márton közgazdászként majd szociológusként végzett Budapesten. Az Ariosz, majd a Szonda Ipsos kutatásvezetőjeként az elmúlt években a távközlési és az energiaszektorhoz, valamint a média területeihez kötődő projektekben vett részt kutatóként és tanácsadóként egyaránt, így többek között a Nemzeti Szélessávú Stratégiát megalapozó kutatásban, tartalomfogyasztás alapú szegmentációs projektekben, fogyasztás-előrejelzésekben és statisztikai modellezésekben. Jelenleg a Gemius/Ipsos Audience online közönségmérési megoldás hazai projektjét vezeti a Szonda Ipsos-nál.

Előadók A-LElőadók M-Z »