Előadók

« Előadók A-L Előadók M-Z

Christopher Mattheisen
elnök-vezérigazgató, Magyar Telekom Nyrt.
Született 1961-ben. Gazdasági és pénzügyi végzettséget szerzett a bloomingtoni Indiana Egyetemen és a New York-i Columbia Egyetemen. 1990-ben jött első alkalommal Magyarországra, ahol üzleti elemzéssel és stratégiai tervezéssel foglalkozó tanácsadói vállalkozást alapított. 1993 és 1996 között a Westel 900 (később T-Mobile Magyarország) alapító marketing és értékesítési igazgatója volt. Pályáját ezután Lengyelországban folytatta, ahol marketing, értékesítési és stratégiai igazgatóként közreműködött az Era GSM mobiltelefon-szolgáltató beindításában az US West International részére. 1997-től 1999-ig Londonban a US West (később MediaOne) európai mobiltávközlési vállalkozásainak marketing és értékesítési tevékenységét irányította. Ezt követően a BT Cellnet üzleti marketing és értékesítési igazgatójaként dolgozott. 2002 szeptemberétől a Magyar Telekom (2005 májusáig Matáv) vezérigazgató-helyettese és az Ügyvezető Bizottság tagja lett, és egyúttal a Lakossági Szolgáltatások Üzletág vezetője. 2005 januárjától 2006 júniusáig vezérigazgató-helyettesként a Vezetékes Szolgáltatások Üzletág (T-Com) vezetője volt. 2006. december 5-én kinevezték a Magyar Telekom vezérigazgatójává, december 21-én pedig az Igazgatóság tagjává és elnökévé választották.
Megyeri Tibor
marketing vezető, T-Home
2008-tól a T-Home marketing vezetője, nevéhez kötődik a T-Home márka 2008. szeptemberi bevezetése. Korábban 2003-tól 5 éven keresztül a T-Online/Axelero marketing vezetője volt, irányítása alatt került piacra a T-Home IPTV szolgáltatás. Távközlési mérnöki végzettsége után 2005-ben szerezte meg a BME MBA diplomáját.
Méhes Krisztián
ügyvezető, Neo-play Kft.
Közgazdasági alapokkal vágott neki a Philip Morris majd a Vodafone üzleti informatikai részlegeinek, ahol döntéstámogatási rendszerekkel dolgozott. Innen jött a magánipar és a rendszerfejlesztések, a brókerszakma és némi ingatlankereskedelem. Egy Bostonban elvégzett MBA után itthon állami hivatalok információkkal kapcsolatos fejfájásaival foglalkozott majd tavaly januárban barátaival megalapította a Neo-Play Kft.-t, aminek fő tevékenysége a mobiltelefonokra fejlesztett szórakoztató tartalmak készítése, mint: mobilra optimalizált video, a NeoCard mobil névjegy, a Lilaló vicces alkal- mazásai és más adatkommunikációs megoldások. Hobbija a decemberi Mikulás Kocogás szervezése, és gazdasági informatikát tanít jókedvében a Közgáz elsőseinek.
Meskó Bertalan
blogger, mediq.blog.hu
Hatodéves orvostanhallgató a Debreceni Egyetemen, a genetika irányában folytat tanulmányokat. Másfél éve ír orvosi blogokat magyar (mediq.blog.hu) és angol nyelven (Scienceroll.com). Több blogdíjat is nyert, megjelent rangos orvosi szaklapokban (Nature Medicine, British Medical Journal) és a web 2.0 eszközeinek orvosi felhasználásáról tart előadásokat. A Yale Egyetemen, a Medicine Meets Virtual Reality kaliforniai konferencián és Greenwich város kórházán kívül magyar klinikákon és tanszékeken is rendszeresen előad. A dokim.hu orvosi kereső és a várószoba.hu közösségi site fejlesztésében tanácsadóként vett részt.
Mihálovits András
szerkesztő, Milliók reggelire, Rádió Café 98.6
1994-ben szerzett diplomát a Pannon Agrártudományi Egyetemen, de még abban az évben pályát változtatott és újságíróként kezdett dolgozni egy agrárgazdasági hetilapnál. Azóta is gazdasági újságíróként tevékenykedik. 1998-tól 2001-ig a Népszava, majd 2001-től 2006-ig a Népszabadság gazdaságpolitikai rovatának munkatársa. Először az agrárgazdaság és az élelmiszeripar, később a kereskedelem és a pénzvilág témakörében publikál. Megfordul az elektronikus médiában is. Az MTV1-nél riporterként, az RTL Klubnál pedig az Ecopoly című business reality című műsorának szakértőjeként tevékenykedik. 2002 augusztusától előbb a Forintos Percek, majd a Milliók Reggelire című pénzügyi tudakozó műsorvezetője a RádióCafé 98.6-on. Jelenleg a Gazdasági Versenyhivatal szóvivője, de emellett szabadúszó újságíróként publikál gazdasági témákban.
Nagy Bence
Tipográl Kiadó
Tipográfus-szakújságíró, webes projektekben azóta vesz részt, mióta azok reális alternatívát jelentenek a nyomtatott kommunikációval szemben. Többnyire nyílt forrású fejlesztései mind a publishing témaköréhez kapcsolódnak, de Linux-disztribúció összeállításában is közreműködött már. Végül mégis inkább egy könyvkiadót alapított, hogy ragaszkodjon a gyökereihez.
Németh Bottyán
A BME-n szerzett mérnök informatikus diplomámat, majd egy bő év kihagyással, amit munkával töltött, ugyan itt belekezd doktori tanulmányaiba. Jelenleg a BME PhD hallgatója és a Gravity R&D alapító tagjaként annak egy oszlopos tagja. Az informatikán belül a gépi tanulás és a számítógépes nyelvfeldolgozás érdekli. Eddigi munkahelyeit is ezek alapján választotta. Chatbot programok fejlesztésével kezdett az Aitia International munkatársaként. Majd szövegbányászat témakörében kezdett doktori tanulmányaiba. Később barátaival a Netflix adatbányászati versenyen nemzetközi hírnévre tett szert. Ennek köszönhetően rövidebb ideig dolgozott a Samsung amerikai kutatólaboratóriumában, majd elindították saját cégünket a Gravity R&D-t. A cég keretein belül ajánlórendszerek fejlesztésével és finomhangolásával foglalkozik, részben a gépi tanulás szemszögéből másrészt pedig a kifejlesztett algoritmusok való életbeli alkalmazásával is foglalkozik.
Papp László
GMedia
1995-97 értékesítési manager FMCG területen (Pepsico). 1997-2000 személyzeti tanácsadó /fejvadász (IT szektorra specializálódva - a szükséges szakmai ismereteket a Gábor Dénes főiskolán szerzi meg). 2000-2001 Index.hu – értékesítési projekt manager 2001-2003 tv2 online – online értékesítési és marketing manager. 2003-2004 Habostorta Kft– online értékesítési és marketing manager. 2004-2008 Az econet.hu Nyrt 2004 végén alapított média üzletágának alapítója, vezetője. Az econet media divizió induláskor meghatározott célkitűzése a közösségi tartalmak, szolgáltatások menedzselése, hasznosítása, melynek vezetőjeként napi feladatai közé tartozik az ügyfélkapcsolattartás és marketing kommunikáció mellett az üzletfejlesztés mely részben akvizíciós tevékenységet is jelent. Kedvenc 'felfedezettjei': freeblog.hu, szánalmas.hu, ultraweb.hu, jox.hu. 2008- GMedia Sales house - alapító, tulajdonos A GMedia sales house indításakor elsődleges feladataként az ügyfélbarát és ütőképes elérésszámmal rendelkező médiaportólió felépítése mellett a blog- nanopublishing típusú oldalak reklámpiaci menedzselését határozta meg.
Petényi Márk
mark.hu
Hazai és nemzetközi területen is foglalkozik online üzleti startégiával és marketingkommunikációval. Jelenleg is több multinacionális vállalatnak, és a maga területén piacvezető internetes cégnek ad tanácsot. Képesített Google Adwords szakértő, ETARGET Partner, valamint az Internet Szolgáltatók Tanácsa által elismert domain regisztrátor. 2006-ban internetes cége az év hallgatói vállalkozás díját nyerte el. Blogja a mark.hu címen található.
Ernst-Jan Pfauth
Editor in Chief of The Next Web
Ernst-Jan is the Editor in Chief of European tech blog The Next Web and co-organizer of international blog conference BLOG08 in Amsterdam. Next to blogging he is also a singer in a band called 'Christina Five'. Before starting at The Next Web Blog Ernst-Jan worked in New York to cover news at the United Nations.
Alex Poulson
kreatív igazgató, Raygun Reklámügynökség
After 4 years in the marketing and editorial departments of several London galleries, including Britart.com, eyestorm.com and E1 at the peak of the Young British Artist explosion in the mid 90s, Alex moved on to Dazed & Confused and Another Magazine as Chief Sub Editor and Art writer in London. At Dazed he worked at a magazine that, over 10 years, was responsible for championing the likes PJ Harvey, Richard Ashcroft, Chloe Sevigny, Jarvis Cocker, Robert Carlyle, Kate Moss and Milla Jovovich as well as constantly trying to discover everything subculture had to offer, often with no remit whatsoever. Alex has also worked directly on projects with image makers such as Rankin and David Bailey. After 5 years, Alex moved on to Vintage Productions in Antwerp and Dentsu Brussels to produce ATL and BTL creative for the likes of Weetabix, Dole, Honda Europe, Lexus, Ricoh, Pioneer, Atlas Copco, Hedgren, Greenpeace and many others. Alex is now Creative Director and co-founder of Raygun Communications in Budapest.
Sárközy Ildikó
Marketing Tanácsadó
Marketing tanácsadás a szakterülete. FMCG marketinggel már +15 éve foglalkozik, online marketinggel is 4 éve. Három egyetemi diplomája van (MBA, Marketing Vezető, Diplomás közgazda) és három nyelven beszél (angol, német, orosz). Dolgozott már 22 milliárd Ft éves árbevételű cégnek és 500 millió Ft forgalmúnak is. Marketing stratégia a kedvenc területe. Szeret elsőnek lenni. A Pharmavit (Plussz pezsgőtabletták) első magyar marketing vezetője volt. A Nielsen, a világ legnagyobb piackutató cége első magyar marketing tanácsadója lett. A Magyar Marketing Szövetség Marketing Tanácsadók Klubjának (MATAK) alapító elnöke. Több honlapja, blogja van, amelyek elsők a témájukban. Netkutatások néven indította fél évvel ezelőtt blogját, melynek céljai 1. a magyar és nemzetközi Internet kutatások legfontosabb eredményeit, 2. a trendekkel, a változásokkal, az adatokkal és a módszerekkel kapcsolatos véleményeket és gondolatokat egy helyre gyűjtse. (Netkutatasok.blogspot.com)
Ján Šifra
Marketing and Communication Manager, eTarget
Jan Sifra works at Etarget as marketing and communication manager, he is responsible for communication projects, researches CEE markets and develops network of communication partners. He regularly contributes to various industry magazines across CEE. Jan has started his professional career at Avon Cosmetics at PR and marketing department; later moved on to Neopublic Porter Novelli to developed first online PR projects in Slovakia.
Séra László
turulmeme.hu
A Kecskeméti Műszaki Főiskolán szerzett informatikus diplomát a kilencvenes évek közepén, az ezredforduló óta számtalan internetes alkalmazás fejlesztésében vett részt különböző szerepkörökben. Jelenleg a HVG Online csapatát erősíti fejlesztési vezetőként. A nagyközönség a mitortent.hu, majd a TurulMeme.com elindítása kapcsán ismerhette meg nevét.
Somlai-Fischer Szabolcs
Programigazgató, Kitchen Budapest
Somlai-Fischer Szabolcs erdetileg építész, de már 2002-es stockholmi diplomája is a technológia, a tér és a közösségek viszonyáról szólt. Projektjeit blogolta a We Make Money Not Art, Wired, Make, Engadget, bemutatták Velencei Biennálékon, Ars Electronican, ICC Tokyo-ban, idén a New York-i I.D. Magazine a világ legjobb 40 fiatal designere között mutatta be, a New Trends alapítvány pedig Európa és Ázsia legjobb 15 fiatal építésze között, írt róla a Financial Times és volt a Zárórában. 2007 óta a Kitchen Budapest programigazgatója, 2008 ban a Prezi.com alapítója, emellett nagyon sokat utazik és ad elő egyetemeken és konferenciákon, a Pixelache és az ISEA board tagja.
Straub Elek
A Magyar Vitorlás Szövetség elnöke 2005 óta, a szövetség társelnökeként dolgozott 1999 és 2003 között. Jelenleg több vállalat igazgatóságának tagja, tanácsadója. 1995-től 2006 végéig vezérigazgatóként irányította a Magyar Telekom Nyrt-t (korábban MATÁV-ot). Ebben a 12 évben a piacvezető szolgáltató több, a magyar távközlést meghatározó fejlesztési programot hajtott végre, igy teljeskörűvé és mindenki számára elérhetővé tette a vezetékes telefonszolgáltatást, piacvezető mobiltelefon hálózatot hozott létre, elsőként elindította az internet hozzáférési szolgáltatást, majd kifejlesztette a legnépszerűbb internetes honlapokat, szolgáltatásokat. 1990-1995-ig az IBM Magyarországi Kft. vezérigazgatójaként, azt megelőzően 1980-1990-ig a KSH-ban, különböző vezető beosztásokban végzett a számitástechnikához, informatikához kapcsolódó feladatokat. 1963-1968 között szerzett villamosmérnöki diplomát a Budapesti Műszaki Egyetemen.. Munkáját több szakmai és magyar és külföldi állami kitüntetéssel ismerték el. A Német -Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara alelnöke, 2003 és 2007 között elnöke.
Szabó-Dudás Péter
veledutaztam.hu
Kommunikáció és média szakon végzett üzleti szakirányon. A Klubrádió key account menedzsereként kezdte pályafutását 2002-ben, a Mobilplakát- majd a Connect magazin kereskedelmi igazgatója, ezután a Magyar Hírlap megyei lapjainak kereskedelmi és marketing igazgatója. 2008 óta marketing és üzletviteli tanácsadással foglalkozik, valamint a Glassfish-games üzletfejlesztési vezetője. Nős, egy gyermek apja. A jégkorong és a jazz szerelmese, nem csak nézőként. Ha csak teheti, a közösségi közlekedést használja.A veledutaztam.hu közösségi portál alapító tulajdonosa.
Szabó Erik
kereskedelmi igazgató, Carnation Zrt.
A Veszprémi Egyetem Informatika szakán szerzett informatikus mérnöki diplomát 1999-ben, szakterülete a minőségbiztosítás informatikája. Egyetem után a veszprémi Bakony Művek Oktatóközpontban tanít informatikát, majd rövid ideig a Nortel Networks törökországi irodájában dolgozik. 2000-ben a Budapesti Műszaki Egyetemen tölti polgári szolgálati idejét, ahol részt vesz néhány közös ITTK-Carnation kutatásban. 2001-től a Carnation Rt. tanácsadója, később vezető tanácsadó és a menedzsment tagja lesz. 2002-ben megbízást kap a társaság online kommunikációs tevékenységeinek koordinációjára, rá egy évre a cég elnyeri első kreatív díját. 2005-ben kereskedelmi igazgatóvá nevezik ki, feladata a részvénytársaság értékesítési tevékenységének koordinációja. Nevéhez fűződik a cég média és keresőmarketing üzletágának kiépítése, és romániai terjeszkedése. Rendszeresen vesz részt és ad elő szakmai konferenciákon, online marketing kurzusokon, a Magyar Reklámszövetség aktív szereplője, és elnökségi tagja a Magyar Tartalomipari Szövetségnek
Szabó Gergely
Webisztán
2001 óta dolgozik online és print kiadványoknál újságíróként, szerkesztőként. Főként technológiai és webes témákkal foglalkozóblogokat 2004 óta publikál. 2006-ban indítja el a Webisztánt, mely azóta is az egyik legnépszerűbb technológiai blog Magyarországon. 2004 és 2006 között a Ringier online divíziójának munkatársa. 2006-tól 2009-ig az Index és az Inda tanácsadója. Ebben az időszakban részt vett a cég fontosabb projektjeiben - így például az Index és a Velvet redizájnolásában, a média- és közösségi tartalmak integrálásában, valamint az Inda szolgáltatások koncepcionális kidolgozásában, kommunikációjában, továbbfejlesztésében. 2009 márciusa óta a Virgo tanácsadója.
Szekfű Balázs László
www.guanxi.hu
Közgazdász, vállalkozó, kommunikáció-kutató. Kutatási területe a memetikai hálózatok és hálőzati infokommunikációs technológiák hatása az üzletre és a politikára. 1997-ben alapítója a Carnation Internet Tanácsadó vállalkozásnak. 2003-2004-ben az Informatikai Vállalkozások Szövetségének igazgatójaként dolgozott. 2005. januárja óta a Darwin's Marketing Evolution partnereként dolgozik, 2006-ban a Yale Egyetem World Fellows Programján vett részt. 2007 óta alapítóként a Guanxi Üzlet+Technológia tanácsadója.
Sziebig Péter
klikkmania.hu
Közgazdászként végzett vezetés szervezés szakirányon. 2000-től az internetes alkalmazások fejlesztésével foglalkozó eVolution Media ügyvezetője és tulajdonosa. Később az e-kereskedelemmel foglalkozó Viala Kft.-hez igazolt, ahol először a NetPincer.hu-nál dolgozott, mint a külföldi terjeszkedésért felelős country manager, 2007-től pedig a Klikkmánia keresőmarketing ügynökség ügyvezetője. Közben könyvet írt outsourcing témakörben, majd „Eljárás interaktív hirdetés kiszolgálására" címmel kitalált és bejegyzett egy szabadalmat. A szakember büszke rá, hogy egy robbanás előtt álló piacon, egy hiperváltozékony környezetben kell megülnie nap, mint nap egy dinamikusan növekvő szervezetet.
Tompa Tamás
Digital Natives
Korábban a Kirowski Technológia üzletágának oszlopos tagja, 2005-től a fejlesztési igazgatója. A magyarországi web fejlődését lassan 10 éve figyeli testközelből, elsősorban portálok és tartalomkezelő rendszerek megvalósítása kapcsán. Jelenleg a Digital Natives technológiai hátteréért felel, innovatív és web-forradalmasító megoldásokon töri a fejét. Jelenlegi projektje a web egyik legizgalmasabb területe - az audio/video tartalmak kereshetősége.
Varga Károly
Projectvezető, Medián Kft
A BME-n szerzett villamosmérnöki diplomát, majd adatbázis-kezelő rendszerek szervezésével és programozásával foglalkozott. 2000 őszétől, a Medián webAUDIT nyilvános indulásától kezdve vezeti a hazai online látogatottság-auditáló szolgáltatást. Munkája során a hiteles és megbízható adatszolgáltatás mellett elsősorban a minél szélesebb körű és minél hasznosabb információk, statisztikák előállítására helyezi a hangsúlyt. Vezetésével 2007-ben a Medián egyedülállóan részletes demográfiai megoszlásokkal egészítette ki a látogatottsági statisztikáit, 2008-ban pedig a GfK-val közös webAUDIENCE projekt keretében teljeskörü online médiatervező és -elemző rendszerrel lépett piacra.
Vaszily Miklós
vezérigazgató-helyettes, Közép Európai Média és Kiadó Zrt.
1996-ban végzett a Budapesti Közgazdasági Egyetemen, valamint 1997-ben az ELTE jogi karán is diplomát szerzett. Részvényelemzőként kezdett a Hypo-Securitiesnél, majd az IE-New York Brokernél folytatta pályafutását 2001 tavaszáig. Ezután csatlakozott a Portfólió csapatához, majd a 2005-ös eladást követően az Index Zrt vezérigazgatója lett. 2007 tavaszán a Portfólió és az Index vezetése mellett elvállalta a Közép Európa Média Zrt. Vezérigazgató-helyettesi pozícióját és igazgatósági tagságát.
Végvári Imre
Arcus Interactive Group, igazgató, partner
A hazai kereskedelmi internet születése óta interaktív ügynökségi vezető, kreatív- majd kommunikációs igazgató, a Mirai Interactive, majd az Arcus Interactive Group alapítója, résztulajdonosa. Koncepciói, projektjei a hazai kommunikációs szakma minden nagyobb díját megnyerték, rendszeresen ad elő szakmai rendezvényeken.
Boris Veldhuijzen van Zanten
Internet Entrepreneu
Drawing from his experiences as a successful serial entrepreneur, internet enthusiast and blogger, Boris offers a lively and unique perspective on starting up companies, networking your way to fame and glory (and riches) and current technology trends. His background as an artist, professional juggler, and graphic designer endow him with an interesting combination of technology know-how and creativity. He coined several useful management theories such as ‘How to paint a white rabbit‘ , ‘The Domino Model of Success Causation‘ and ‘The Burning Cat Strategy‘. His entrepreneurial background lends all of Boris’s presentations a very actionable and success-oriented focus. Boris Veldhuijzen van ZantenWhether you want to discuss the latest in online technology or web marketing, Boris is an excellent source of knowledge. Boris’ years of successful technology management experience allows him to bring real-world examples to your meeting or convention.

« Előadók A-L Előadók M-Z